Založili jste firmu a přemýšlíte nad efektivní propagací? Jednou z prvních věcí by mělo být zaměření se na sociální sítě, kde je největší hukot. O Facebooku se hodně namluvilo, že je za zenitem, ale my máme zkušenosti, že tomu tak úplně není. V novém článku vás obsáhle provedeme tím, jak vytvořit a nastavit facebookovou stránku, aby pracovala jako hodinky

1. DOBRÉ POJMENOVÁNÍ

Základem úspěchu je vhodné pojmenování vaší stránky, které bude snadno dohledatelné

2. VYPLNĚNÍ INFORMACÍ

Algoritmus Facebooku si všímá všeho. Pokud nemáte kompletně vyplněné informace, můžete mít problém.

3. ZRUŠENÍ ZVIDITELNĚNÍ

Uživatelé nemusí vidět, jak stavíte od základů své facebookové stránky.

4. VYMAZLETE VZHLED STRÁNEK

Nezapomínejte na vzhled svých facebookových stránek.

5. KOMUNIKACE ZÁKLAD ÚSPĚCHU

Nastavte si vlastního chatbota pro zefektivnění komunikace

6. PROPOJENÍ S IG A WHATSAPPEM

Propojte svůj Facebookový profil s Instagramem a WhatsAppem.

1. Založení stránky s jedinečným názvem

Pojďme vytvořit novou firemní stránku. Tu nemůžete založit bez vlastního profilu. Pokud jej nemáte, tak přistupte k založení personální stránky. Tady se nemusíte trápit s vyplňováním. Do budoucna je ale nicméně důležité komunikovat se zákazníky pod skutečným jménem. Komunikujte jako člověk a ne jako značka. Pokud se podíváte na příklad O2 Guru, tak jeho zaměstnanci vždy komunikují se zákazníky pod vlastním jménem.

Firemní stránka na FB vypadá obdobně jako váš osobní profil. Jsou zde ale specifické možnosti v nastavení vašeho byznysu. Liší se tím, podle toho v jakém oboru pracujete. Vaše obchodní značka si také nemůže přidávat přátele. Máte možnost zaslat pozvánky lidem, které máte v profilu. Ti pak mohou vaši stránku následovat. Otázkou je, jakou to přinese efektivitu. Důležité je zasáhnout cílovou skupinu, které budou vaše služby nebo produkty zajímat. Velké množství fanoušků může mít tak pouze psychologický efekt, ale „call to action“ v podobě kýženého zakoupení vašeho produktu nemusí přinést plody práce.

Možností je i nakupování fanoušků, což rozhodně nedoporučujeme. Většinou jde o fejkové profily, které vám spíše uškodí. Z pohledu algoritmu to není už vůbec šťastná volba. Uvědomte si důležitou věc, že počet fanoušků a nasbírané „líbí se mi“ u příspěvků peníze nepřinesou. Na honbu za lajky se tak jednoduše vykašlete.

2. Vyplňte všechny informace

K vytvoření stránky vstupte na www.facebook.com/pages/create/. Tady už uvidíte jednoduchý formulář. Vyplňte název stránky, vyberte kategorii, v které se pohybujete a popište náplň svojí práce. Můžete použít popis, který máte na vašich webových stránkách. V rámci kategorií vyberte až tři oblasti. K tomu určitě přistupte. Maximální počet znaků v rámci popisu stránek činí 255.

Název firemní stránky je klíčový. Nalézt originální označení je aktuálně dost složité. Z toho důvodu je možné, že vaše vysněná stránka bude již zabraná. Pokud tak uvažujete nad založením společnosti, přemýšlejte nad originálním názvem, který nikdo nepoužívá. Tím získáte i jedinečné pojmenování vašeho kanálu na Facebooku. Podstatné je, aby bylo snadno vyhledatelné a lehce zapamatovatelné.

Facebook vás následně provede 14 kroky, které je potřeba provést k tomu, aby vaše stránka byla nastavena stoprocentně. Veškeré nastavení můžete učinit v panelu nalevo. Nezapomínejte na vyplnění kontaktních údajů, otevírací doby, telefonního čísla.

3. Zrušte viditelnost stránek

Nezapomeňme na zrušení viditelnosti firemních stránek. Pravděpodobně se k nim nikdo nedostane, ale člověk nikdy neví. Jděte do nastavení v navigaci nalevo a v záložce „obecné“ nastavte viditelnost stránky na „publikování zrušeno“. Nyní vaše stránky uvidíte pouze vy a lidé, kterým dáte administrátorská práva. To můžete učinit v záložce nalevo na kartě „Role u stránky“. Zde jednoduše najdete člověka, který má být správcem.

4. Jedinečný vzhled

Důležitý je vzhled samotných facebookových stránek. Vnímejte ji jako vaši výstavní skříň, v rámci které se prodáváte. Uveďte ve vizuálech srozumitelnou grafiku s výpovědní hodnotou, v rámci které člověk pochopí, o co jde vaší společnosti.

Nepodceňujte tak úvodní foto ani logo. Pokud logo nebo úvodní fotografie nebude sedět rozměrově, pak nebudete působit dostatečně profesionálně. To samé platí i u samotných příspěvků, které by měly ctít specifikace vašeho logo manuálu.

Při vytváření jedinečného vzhledu sociální sítě neopomíjejte atraktivitu publikovaného contentu. Stále větší zájem si v tomto ohledu získává video. O tom jak vytvořit skvělý video obsah se dočtete ZDE.

5. Nastavení komunikace

S ohledem na komunikace je zajímavé nastavení facebookového chatbota. V nastavení tak k tomuto kroku dojdete v záložce zprávy. Tady si nastavte zahájení konverzace v Messengeru. To znamená, že návštěvník vaší facebookové stránky dostane automaticky uvítací zprávu, kterou si můžete nastavit samovolně.

Na váš web si prostřednictvím vygenerovaného kódu můžete přidat plugin web Messengeru.

Ve složce zprávy si usnadněte komunikaci se zákazníky pomocí automatických odpovědí. Nastavte si často kladené otázky neboli FAQ a rovnou doplňte odpovědi. V případě doplňujících dotazů vás následně potenciální klienti osloví. Automatické odpovědi jsou důležité i z pohledu facebookového algoritmu. Ten totiž zohledňuje rychlost odpovědi. Pokud nereagujete delší dobu, klesá pak rating vašich stránek. Ty se pak lidem díky tomu objevují v menší míře.

V rubrice zprávy si můžete zapnout jméno člověka, který jménem stránky odpovídá. Jak jsme zmínili na začátku článku, tak jde o celkem důležité nastavení, pomocí něhož ukážete lidem lidský a osobní přístup.

6. Propojení důležitých účtů

Důležité je propojení Facebookového profilu s komunikační aplikací Whatsapp. Berte v potaz, že valná většina lidí preferuje psanou formu komunikace před telefonátem.

Máte instagramový profil? Pak propojte Facebook i s ním. Můžete pak kombinovat příspěvky ze stories a zvyšovat tak svůj dosah.

Na otázku, jak získat nové klienty, existuje jednoduchá odpověď. Ukažte lidem, že jste člověk, odpovídejte na dotazy s lehkostí a věnujte se všem reakcím. Nemažte negativní příspěvky a na útočné výpady trolů odpovídejte asertivně. Neurážejte a neospravedlňujte se. Člověk není neomylný, chyby udělá čas od času každý. Občas je důležité najít v sobě sebereflexi a přiznat, že jsem udělal chybu. Uvědomte si, že chybami se člověk učí.

Když dostanete u příspěvku like od člověka, který není fanouškem vaší stránky, vyzvěte jej k tomu, aby se jím stal.

Používejte Facebook Business Manager a placenou propagaci. Pokud nastavíte správnou cílovou skupinu, tak vám to přinese kýžený efekt. O tom si povíme více příště.